تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

دبیر شورای عالی امنیت ملی: بسیاری از کشور‌ها در پی خرید سلاح از ایران هستند

  • کد خبر: ۲۱۵۶۹۵
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
دبیر شورای عالی امنیت ملی: بسیاری از کشور‌ها در پی خرید سلاح از ایران هستند
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اصولا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند، انتخابات مصداق اقتدار و امنیت ملی ماست.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر احمدیان در همایش «روایت پیشرفت ۴۰ سالگی دانشگاه جامع امام حسین(ع)» با بیان اینکه در حوزه اقتصادی هر روز یک تحریم و یک هجمه صورت می‌گیرد که فقط هم مربوط به ما نیست، اظهار کرد: تحریم برای دشمن تبدیل به یک سلاح شده است. در حوزه حقوق بشر و مانندش هم شاهدیم غرب این مفهوم را به اسارت گرفته است و هر روز کسانی که راه او را نمی‌روند و از او تبعیت نمی‌کند مشمول تحریم می‌کند.

وی افزود: مفهوم امنیت ملی امروز در همه حوزه‌های زندگی بشر توسعه یافته است. اگر غیر از این نگاه کنیم باخته‌ایم چون جنگ دشمن یک جنگ ترکیبی است.

احمدیان با تاکید بر اینکه اصولا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند، تصریح کرد: همین انتخابات این موضوع را نشان داد. عرصه دفاع و فناوری هم این را نشان می‌دهد. امنیت ملی ما به‌شدت گره‌خورده با مردم است. می‌شود گفت تقریبا بدون مردم از امنیت ملی در هیچ حوزه‌ای برخوردار نیستیم، انقلاب اسلامی توسط مردم به پیروزی رسید و تاکنون در همه عرصه‌ها آنجا که مردم بوده‌اند پیروز بوده‌ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: سپاه هم با مردم شکل گرفته، با مردم پیوسته است و با مردم پا می‌گیرد. اصولاً سپاه بدون مردم مثل نظام و انقلاب بدون مردم مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مردمی‌بودن سپاه به دلیل پیوند سپاه و مردم در جنگ بود. سپاه توانست در این عرصه ارتباط عمیق با مردم پیدا کند. بعد از جنگ هم مردم در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و تلقی از مردمی‌ بودن در سپاه باید این باشد که در همه عرصه‌ها همانطور با مردم پیوند داشت و حمایت‌شان کرد.

احمدیان تاکید کرد: دانشگاه امام حسین (ع) از گذشته نیز افقی برای خود داشت و آن تمدن‌سازی است، در تمدن‌سازی به معنای واقعی و میدانی باید سه موضوع وجود داشته باشد، یکی اینکه اصولا جوامع یا تمدن‌ساز هستند یا تمدن‌پذیر و وجه تمایزشان در آن است که تمدن‌سازی یعنی باید بتواند به سوالات در حوزه نظر و مسائل در حوزه عمل، پاسخگو باشد. ما امروز مسائل زیادی داریم که برایش پاسخ و راهکار نداریم. پرسش‌هایی هم داریم که برایشان پاسخ قانع‌کننده‌ برای خودمان هم نداریم تا چه برسد به اینکه دیگری را قانع کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر کسی نتوانست در یک عرصه - مثلاً عرصه اقتصادی - به پرسش‌ها پاسخ دهد و مسائل را حل کند به همان روزی می‌افتد که ما اکنون در حوزه اقتصاد افتاده‌ایم. آنجایی که انقلاب توانست از خودش به پرسش‌ها پاسخ دهد و راهکار پیدا کند - مثل رأس حوزه سیاسی و حوزه دفاعی - به حدی که روزافزون پیشرفت کردیم و به پرسش‌ها پاسخ دادیم تاجایی که بسیاری از مسئولان فکر می‌کنند باید جلوی اینها را گرفت چون به اصطلاح زیادی توسعه می‌دهند.

احمدیان گفت: حال آنکه این توسعه ناشی از بودجه و اعتبار و این چیزها نیست، یک جوشش است و کسی نمی‌تواند جلوی این چشمه را بگیرد. در این حوزه‌ها ما هم به پرسش پاسخ دادیم هم مسائل را حل کردیم. اگر ما به پرسش‌های مردم و جوانان پاسخ دیگران را دادیم نتیجه دیگران را به دست می‌آوریم که همان تمدن‌پذیری است. فکر نکنیم اگر ما می‌گوییم چون حزب‌اللهی هستیم و در ایران هستیم، به نتیجه می‌رسیم. جواب ما اگر جواب جهانی و راهکارمان هم جهانی باشد نتیجه‌اش همین می‌شود که می‌بینیم. ما در عرصه اقتصادی جهاد نکرده‌ایم، سال‌های زیادی است که رهبری انقلاب اسلامی از جهاد در این عرصه سخن گفتند اما ما نتوانستیم کار درخوری انجام دهیم.

وی ادامه داد: دوم اینکه پاسخ‌هایی که به پرسش‌ها می‌دهیم باید از جنس انقلاب و تمدنی باشند که می‌خواهیم پایه‌گذاری کنیم. اگر از جنس دیگران باشد اسمش حرف ماست، اما واقعیت تمدن‌پذیری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سوم اینکه پاسخ‌های ما به پرسش‌های مختلف و راهکارهای ما برای عرصه‌های مختلف باید همگرا باشند و یکدیگر را تقویت کنند تا ساختمانی ایجاد شود و اگر این امر رخ دهد، ساختمان تمدن ایرانی اسلامی ساخته می‌شود. اگر این اتفاق نیفتاد فعلاً یک مصالح‌فروشی بازکردیم و داریم در آنجا انبار می‌کنیم. صدها کیلومتر آجر و خشت را کنار هم بچینیم ساختمانی به دست نمی‌آید و بعد از مدتی هم از میان می‌رود، اما اگر تعداد کمی را هم روی هم بچینیم و ساختمانی کوچک درست کنیم روی پای خود خواهد ایستاد.

احمدیان تصریح کرد: این سه امر، الزامات تمدن‌سازی هستند؛ هرجا این سه را به کار گرفتیم، به تمدن رسیدیم. امروز در حوزه دفاعی در تمدن قرار داریم و ابرقدرت‌های دنیا با ما کار دارند. فکر نکنید فقط روسیه به دنبال تجهیزات دفاعی ایران است، خیلی از کشورها به دنبال فناوری‌های ما هستند، بخشی هم ظاهر شده و هست و بخشی هم ظاهر نشده و آنان دنبالش هستند.

وی افزود: گزارشی دیدم که آمریکایی‌ها نوشته و گفته بودند بهترین آب سنگین جهان را ایران دارد. ۳۰۰ کیلوی آن را در جریان برجام گرفتند یا خریدند و بردند. روس‌ها و کره‌جنوبی هم دنبال آن هستند. چند روز پیش دوستان می‌گفتند آلمانی‌ها به ما گفتند در موضوع آب سنگین تحریم نیستید و پولش را هم از طرق بانکی پرداخت می‌کنیم و مشکلی ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: هرجا که توانستیم خودمان باشیم امروز یک تمدن هستیم و هرجا که به دیگران وابسته بودیم و تولید علم ما وابسته به دیگران شده است، امروز زمین خورده‌ایم. ما از میدان انقلاب اسلامی باید تجربه‌آموزی کنیم و از آن علم بسازیم و این کار بزرگ این دانشگاه است.

احمدیان با بیان اینکه سپاه فقط به تجارب خود بسنده نکند، گفت: بلکه هر تجربه موفق در انقلاب اسلامی را باید سپاه رصد کند و آنجا خیمه بزند و آن را تبدیل به دانش صریح کند و بعد به انتقال آموزش مشغول شود. ما تاکنون در غیر از علوم ابزاری که نقش خود را دارند، در بقیه عرصه‌ها هرجا به میدان رو کردیم موفق بودیم و راهکارمان را پیدا کردیم و هرجا به کتاب نگاه کردیم پاسخ درخوری نیافتیم. ما در جنگ اگر می‌خواستیم طبق عرف نیروهای مسلح دنیا عمل کنیم،  وضع مناسبی نداشتیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->